Amb la finalitat d’afavorir un consum basat en unes condicions més dignes per a productores i consumidores, i davant del creixent interés de la ciutadania per a l’adquisició de productes ecològics, ha nascut el MerCAT Cooperatiu Ecològic com a projecte col.laboratiu entre diverses entitats de l’economia social i solidària.
El projecte vol impulsar l’apoderament dels grups de consum, associacions i cooperatives existents per acompanyar-les i afavorir així la creació de plataformes d’intercooperació i la potenciació de compres conjuntes.
Es tracta d’una iniciativa impulsada per Opcions de Consum Responsable, cooperativa integral de consum i serveis, i Quèviure, distribuïdora de productes ecològics i de comerç just. El projecte té el suport de la Generalitat de Catalunya gràcies a la convocatòria de projectes SINGULARS de promoció de l’economia social i creació de cooperatives.